La primer pregunta que ens podem fer si volem viatjar a Croàcia és com ho podem fer per arribar-hi. La manera més fàcil és, evidentment, amb avió.

Desde aquest any els catalans ens podem alegrar, Clickair ha obert una línea Barcelona – Dubrovnik. Tenim sort perquè de l’estat espanyol som els únics que disposem de vol directe. Fins l’any 2000 Croatia Airlines tenia dos vols per setmana a Croàcia, però això ja és història. També tenim una altra alternativa que acostuma a ser més barata. Anar fins a Venècia i allà amb Ferri (només circula a l’estiu) de la companyia jadrolinija, que també serveix per viatjar entre les illes. Hi han altres companyies per arribar a Istria. L'altra alternativa és viatjar amb autobús.

Quant costa?

Doncs un vol directe costa entre 70 € i 400 € anada i tornada, tot depèn del dia escollit i amb l’antelació escollida.

Si triem passar per Venècia el vol surt bastant més barat i l’autobús fins a Pula són 25 €.

Val la pena fer escala a Venècia?

Doncs si que val la pena, per una banda abarateixes una mica més el viatge i per l’altra et facilita veure tota la costa. Un cop arribem a Istria podem anar viatjant fins a Dubrovnik i allà agafar un vol directe. Ho podríem fer de manera inversa, però crec que és millor anar-hi fent escala i tornar directe (perquè estàs més cansat).

Per posar un exemple pràctic: agafem un vol amb Clickair a Venècia a les 6:35 del matí (el d’aquesta hora acostuma a ser més barat que els altres) i arribem a l’aeroport de Marco Polo a les 8:25. Tenim temps de donar un vol per la ciutat de les góndoles fins les 11:00 que surt un autobús destinació Croàcia. A les 11:30 passa per Mestre. La companyia és Fils. Arribaríem a Pula a les 17:25.

Hi han altres companyies que podeu consultar els horaris aquí.

I si anem de Venècia a Pula amb cotxe?

No és mala opció però hi ha un problema. Les companyies si agafes un cotxe a Itàlia no et deixen tornar-lo a Croàcia. Per això és millor agafar l’autobús i un cop allà llogar un cotxe que el tornaríem a Dubrovnik.

At 3 d’abril del 2008, a les 14:56 Anònim said...

per cert, una opinió! La costa croata està molt bé (encara que al juliol estarà abarrotada de gent), però l'altra meitat de país (Zagreb i tota la plana fins arribar a Sèrbia) és una passada!!

At 3 d’abril del 2008, a les 15:07 Anònim said...

és cert.. ha se ser viure un somni estar a Croacia... akelles platjes...uff.. postes de sol..mariscades jajaja... ho te tot.

At 3 d’abril del 2008, a les 15:08 Croacia said...

Doncs fa una mica de ràbia, però amb 7 dies... no és massa. Quan torni a l'hivern acabaré de veure la part que no és de la costa. I miraré com està per esquiar a les pistes de Zagreb :D

At 4 d’abril del 2008, a les 0:41 leanan said...

La ruta (al bloq està explicada amb força més detall) que vam fer inclou Croàcia i Bòsnia-Hercegovina. Vam volar fins a Venècia, i amb tren des d'allà fins a Zagreb. Després vam baixar cap a Bòsnia (Banja Luka-Sarajevo-Mostar) i vam anar cap a la costa croata. No teníem gaire més temps, però vam visitar alguns pobles, vam fer una nit a Split, i llavors vam agafar un avió cap a Londres des de Zadar, i des de Londres cap a Catalunya

Nosaltres ens movíem amb cotxe llogat. Com que vam començar i acabar el viatge a Croàcia, no vam tenir problemes a l'hora de deixar el cotxe

Pel dormir no vam tenir cap problema enlloc, ja que hi vam anar en temporada baixa. Però a dalmàcia durant l'estiu.. si podeu reservar alguna cosa amb antelació, crec que serà molt millor. Ja et dic, a la costa croata només hi vam estar una nit, a Split, i era a l'apartament d'una dona, com a molt te'n puc donar el telèfon

Tu pensa que als balcans tot està molt a la vora, i que amb un cop de cotxe et plantes a Sarajevo, a Zagreb o a Ljubljana, o fins i tot a Montenegro. Comencen a sortir rutes turístiques organitzades (a vegades va bé per fer-se una idea) que visiten Mostar i Sarajevo en un sol dia (encara que se'n mereixen més, però a vegades el temps que es té és el que es té..), i el mateix amb Zagreb

Clar que tot això són opinions, evidentment pots fer el que millor et sembli :P

Això sí, si et dediques només a la costa, aprofita, per poc que puguis, per visitar Piran, a Eslovènia!

Bé, si et puc ajudar en qualsevol cosa, només ho has de dir